Μέχρι στις 26/6/2013 θα μπορούν να καταθέσουν οι υποψήφιοι την αίτηση τους για την εισαγωγή στις Αστυνομικές Ακαδημίες και τις Σχολές Αστυφυλάκων. Δείτε ΕΔΩ ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Σας ενημερώνουμε ότι τη Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013, θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του ΦΟΠ Παραμυθιάς ενημερωτική εκδήλωση με θέμα:"Διέξοδοι και επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων ΕΠΑΛ", η οποία διοργανώνεται από το ΚΕΣΥΠ Ηγουμενίτσας και το ΕΠΑΛ Παραμυθιάς. Δειτε ΕΔΩ τη πρόσκληση.

Ευοίωνο το μέλλον για την Ελλάδα γιατί διαθέτει πολύ καλά πρακτικά μυαλά

Elliniki Gnomi, 21 May 2013

Συνέντευξη με τον Ευάγγελο Τζάνη Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας.

Επιμέλεια: Βάσω Β. Παππά.

Vas_nikpap@yahoo.gr  

Ο Ευάγγελος Τζάνης, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας σπούδασε Φυσική στο πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος από το ίδιο πανεπιστήμιο με ειδίκευση στην Ηλεκτρονική Φυσική. Από το 1979 έως το 1983 εργάζεται στο εργαστήριο Γεωφυσικής Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ. Το 1984 διορίζεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από το 1992-1996, καθηγητής στο ΙΕΚ Ηγουμενίτσας, από το 1997-2007 Καθηγητής στο Τ.Ε.Ι Ηγουμενίτσας, από το 2000-2002, υπεύθυνος ΕΚΦΕ Θεσπρωτίας. Διετέλεσε υποδιευθυντής του Ελληνικού Γυμνασίου Μονάχου, υποδιευθυντής και Διευθυντής του 2ου ΓΕΛ Ηγουμενίτσας και από το 2007 έως σήμερα Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας. Έχει συμμετάσχει σε κεντρικά, ανώτερα περιφερειακά και περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια ή σε συμβούλια επιλογής στελεχών.

Κύριε Τζάνη, γιατί επιλέξατε την Φυσική ως επιστήμη; Με δεδομένο ότι οι θετικές επιστήμες έχουν προχωρήσει πάρα πολύ, πώς βλέπετε το μέλλον τους στην Ελλάδα σε σύγκριση πάντα και με τις διεθνείς εξελίξεις;

 

Η Φυσική είναι η βάση των επιστημών. Δεν είναι τυχαίο, ότι η αναζήτηση του ανθρώπου από αρχαιοτάτων χρόνων ήταν συνυφασμένη με την ερμηνεία των φυσικών φαινομένων. Θεωρώ ότι το μέλλον θα είναι ευοίωνο για την Ελλάδα γιατί διαθέτει πολύ καλά πρακτικά μυαλά, πρόθυμα να δώσουν λύσεις σε όλα τα προβλήματα. Ίσως, λόγω της οικονομικής συγκυρίας να μην μείνουν εδώ και να χρειαστεί να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό.

             Τι μάθατε ως βοηθός του καθηγητή Βασίλη Παπαζάχου στο πανεπιστήμιο;

Το βασικότερο πράγμα που έμαθα ήταν η υπευθυνότητα απέναντι στην εκτέλεσητης εργασίας, οι εντατικοί ρυθμοί εργασίας όταν και όπου αυτό απαιτήθηκε από τις εργασιακές και κοινωνικές συνθήκες ( όπως π.χ. στους σεισμούς), η μεθοδικότητα στην εργασία και η αποτελεσματικότητα στην επίλυση των προβλημάτων. Ύψιστο καθήκον κάθε ανθρώπου που υπηρετεί σε θέση ευθύνης είναι να διατυπώνει την επιστημονική αλήθεια προς τα όργανα λήψης απόφασης.

Πολλοί εκπαιδευτικοί ξεκινούν με άριστες προοπτικές και καταλήγουν έξω από τους στόχους τους. Ποια είναι τα «πρέπει» που επιβάλλεται να θέσει ένας νέος εκπαιδευτικός που ξεκινά σήμερα μια πορεία στο χώρο της εκπαίδευσης για να τα καταφέρει;

Πάνω απ? όλα επιβάλλεται να αγαπάει τη δουλειά που κάνει, να μην είναι αλαζόνας και υπερόπτης, να μην έχει την αίσθηση ότι γνωρίζει τα πάντα, να θέτει τον εαυτό του σε δεύτερη μοίρα και κυρίως να προτάσσει τις ανάγκες των μαθητών του. Με λίγα λόγια, πάνω απ? όλα να είναι λειτουργός, με όλη τη σημασία της λέξης. Επίσης, ένας εκπαιδευτικός, της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οφείλει να εκπαιδεύσει τους μαθητές του πώς να διαχειρίζονται την πληροφορία, δηλαδή να τους μαθαίνει πώς να αναζητούν και να φιλτράρουν τη γνώση.

Όταν ένας άνθρωπος νιώθει ικανοποιημένος με αυτό που κάνει, πιστεύετε πως αυτό φαίνεται και μέσα από τη δουλειά του; Είναι δηλαδή κάτι το οποίο τον επηρεάζει;

Βεβαίως. Όταν κάποιος είναι ικανοποιημένος από την εργασία του δεν αισθάνεταικόπωση, απεναντίας, του δημιουργούνται αισθήματα ευφορίας, ικανοποίησης, δημιουργίας, ψυχικής ηρεμίας, απαραίτητα για τη βελτίωση και την αύξηση της αποδοτικότητάς του. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο που οι μεγάλοι δημιουργοί έτρεφαν πάντα υπερβολική αγάπη γι? αυτό που έκαναν.

Η ζωή σας είναι συνυφασμένη με την εκπαίδευση. Στη σημερινή εποχή της οικονομικής κρίσης πιστεύετε ότι πλήττεται και η παιδεία; Αν σας ζητούσαμε μια κρίση για την παιδεία σήμερα, τι θα λέγατε; Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί και τι θεωρείτε ότι επιβάλλεται να εξετάσει η κυβέρνηση;

Η παιδεία είναι μία ευρύτερη έννοια. Πέρα από το να μαθαίνουμε τύπους, να κάνουμε πράξεις και να διαβάζουμε, παιδεία είναι η κουλτούρα, ο πολιτισμός, η διαμόρφωση χαρακτήρα και ήθους. Η παιδεία μας εν μέρει πλήττεται και περνάει μια ιδιότυπη κρίση. Αφενός, πλήττεται η δομή και αφετέρου η οργάνωσή της. Η Πολιτεία, λαμβάνοντας υπόψιν τις ανάγκες και τους στόχους της ελληνικής κοινωνίας, επιβάλλεται να καταρτίσει ένα σχέδιο για το εκπαιδευτικό της σύστημα και να μην εφαρμόζει ξένα εκπαιδευτικά συστήματα ανά τακτά χρονικά διαστήματα στην ελληνική πραγματικότητα. Οι εκάστοτε επιστημονικοί σύμβουλοι έχουν χρέος να προτείνουν στους κυβερνώντες το καλύτερο για τη χώρα και το έθνος.

Ποιος είναι ο πιο μεγάλος εχθρός ενός ανθρώπου που προϊσταται και θέλει να μείνει ακέραιος και πιστός στις ηθικές αξίες που πρεσβεύει;

Ο πιο μεγάλος εχθρός του είναι ο ίδιος ο εαυτός του όταν υπερεκτιμήσει τις ικανότητες του. Επίσης, στις μικρές κοινωνίες είναι η ζήλεια και ο φθόνος των ανθρώπων όχι τόσο του στενού εργασιακού του περιβάλλοντος όσο του ευρύτερου. Επομένως, για να παραμείνει κάποιος ακέραιος και πιστός επιβάλλεται να έχει κατά νου το παράδειγμα του Οδυσσέα με τις Σειρήνες.

Ζούμε σε καπιταλιστικές κοινωνίες όπου το αμερικάνικο δόγμα «money makes the world go round? επικρατεί (σε ελεύθερη μετάφραση: «τα λεφτά είναι το παν». Κατά τη γνώμη σας γιατί ο κόσμος τρομάζει τόσο με την οικονομική κρίση σήμερα;

Έχει αποδειχτεί ότι το χρήμα είναι κινητήριος δύναμη αλλά δεν είναι το παν για την ευτυχία του ανθρώπου. Πολλές έρευνες που είδαν το φως της δημοσιότητας καταδεικνύουν ότι τα παιδιά που έχουν τα πάντα στη ζωή τους δεν είναι ευτυχισμένα. Ο κόσμος τρομάζει από την κρίση διότι ιστορικά αποδεικνύεται ότι μετά από μια οικονομική κρίση μερικές φορές ακολουθεί εμπόλεμη σύρραξη, ενώ συνήθως παρατηρείται και έκπτωση των κοινωνικών αξιών. Εδώ ταιριάζει απόλυτα η παροιμία «ο λύκος με την αντάρα χαίρεται.»

Ασκείτε διοίκηση εδώ και αρκετά χρόνια. Ακόμη και σήμερα που οι γυναίκες έχουν κατακτήσει πάρα πολλά και έχουν κάνει σημαντικά βήματα προόδου βλέπουμε να μην διεκδικούν ηγετικές θέσεις. Γιατί κατά τη γνώμη σας διστάζουν; Τις τρομάζει το κόστος, η σφοδρότητα των αντιπαραθέσεων, η ανδροκρατούμενη σκηνή εξουσίας;

Κατά τη γνώμη μου εκείνο που τις αποτρέπει είναι το μητρικό ένστικτο και το οικογενειακό καθήκον. Έχει αποδειχθεί όμως, ότι οι γυναίκες οι οποίες έχουν θητεύσει σε θέσεις ευθύνης έχουν αφήσει άριστα δείγματα γραφής.

Ποια είναι τα αγαπημένα μέρη της Θεσπρωτίας που ανατρέχετε, είτε νοερά είτε περιδιαβαίνοντάς τα όταν θέλετε να αποφορτιστείτε αλλά και όταν θέλετε να πάρετε ενέργεια;

Υπάρχουν πολλά μέρη στα οποία μπορεί κάποιος να αποφορτιστεί και να πάρει ενέργεια στη Θεσπρωτία. Χωρίς να θέλω να κάνω διαφήμιση, προσωπικά αποφορτίζομαι κάνοντας μπάνιο στην θάλασσα σε οποιαδήποτε παραλία της Θεσπρωτίας γιατί είναι πανέμορφες , και πεζοπορία στο ελατοδάσος, στην Ελαταριά Σουλίου.

Δείχνετε άνθρωπος εργασιομανής, αποφασισμένος να πετυχαίνει τους στόχους του. Υπάρχει κάτι που να έχετε ονειρευτεί και να μην το έχετε αποκτήσει ακόμα;

Κάθε άνθρωπος ονειρεύεται πολλά στη ζωή του, άλλωστε αν δεν γινόταν αυτό δεν θα υπήρχε και πρόοδος. Νομίζω ότι εκείνο το οποίο έχω ονειρευτεί και δεν έχω πραγματοποιήσει είναι η ολοκλήρωση της ερευνητικής και πανεπιστημιακής μου πορείας. Αναγκάστηκα να διακόψω για λόγους πέρα από τη θέληση μου, αν καιήταν η πρώτη μου επιλογή.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ_ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ_ΚΕΝΩΝ_ΜΟΥΣΙΚΟΥ_ΣΧ_ΟΛΕΙΟΥ_ΤΡΙΚΑΛΩΝ.docx

Από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ανακοινώνεται η διαδικασία εισαγωγής των ενδιαφερομένων στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών. Δείτε Εδώ την ανακοίνωση.

Σας ενημερώνουμε ότι τη Τρίτη 14 Μαΐου 2013 και ώρα 19:00 ,  θα παρουσιαστούν στο Κέντρο Εκδηλώσεων "ΠΑΝΘΕΟΝ" του Δήμου Ηγουμενίτσας,τα Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας που υλοποίησαν τα σχολεία κατά το σχολικό έτος 2012-13. Για περισσότερα ΕΔΩ


oristikes_beltioseis_12_13_teliko

Εκ μέρους του Αντιπρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Προέδρου της Επιτροπής Λόγου και Τέχνης, Καθ. κ. Β. Μαυρέα, σας προσκαλούμε στη μουσική εκδήλωση «Όταν φοβάμαι, τραγουδώ» του κύκλου εκδηλώσεων «ΦΟΒΟΣ», που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24 Απριλίου 2013 και ώρα 20.30' στο Αμφιθέατρο του Συνεδριακού Κέντρου «Κάρολος Παπούλιας», στην Πανεπιστημιούπολη.

 

Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ.

Έγκριση_μετακίνησης_Αθήνα__Στίβος_συμπληρωματική.doc

Έγκριση_μετακίνησης_Αθήνα__Στίβος.doc

Πρόσκληση

Ο Φιλοπρόοδος Όμιλος Παραμυθιάς , το Ανοικτό Λαϊκό Πανεπιστήμιο και το ΚΕΣΥΠ Ηγουμενίτσας υπό την αιγίδα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας, σας προσκαλούν στις εργασίες της δεύτερης ημέρας της διημερίδας με θέμα:

«Επαγγελματικός Προσανατολισμός και επαναπροσανατολισμός στην Eλλάδα του σήμερα»

 

Τετάρτη, 24 Απριλίου 2013 και ώρα 20:00΄μ.μ.

στην αίθουσα του Φιλοπρόοδου Ομίλου Παραμυθιάς

Είσοδος ελεύθερη.

Χαιρετισμός: Ευάγγελος Τζάνης, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας

Εισηγητές

Βασιλειάδης Χρήστος

Αν. Καθηγητής του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Θέμα: «Η απορρόφηση των αποφοίτων των Πανεπιστημίων στην αγορά εργασίας»

Ανδρονικίδης Ανδρέας

Επ. Καθηγητής του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Θέμα: «Βελτίωση του παρουσιαστικού μας: η περίπτωση των αποφοίτων του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης του ΠΑΜΑΚ»

Συντονισμός

Βασιλική Β.Παππά, Μsc Υπεύθυνη Επαγγελματικού Προσανατολισμού του ΚΕΣΥΠ Ηγουμενίτσας

 

DT_diagonismos_April13.doc

Έγκριση μετακίνησης Στίβος Ιωάννινα Β΄Φάση

Πρακτικό Παραλαβής προσφορών Στίβος Β΄Φάση Ιωάννινα

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος ακαδημαϊκού έτους 2013-2014 για Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στα "Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων", του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου.